Mažeikių Kalnėnų progimnazija

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Mažeikių Kalnėnų progimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
1. Mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų, mokinių ir jų tėvų, kompetencijų stiprinimas:
1.1. kvalifikacijos tobulinimo ilgalaikė programa „Veiksmingas įtraukiojo ugdymo užtikrinimas“, „Sėkminga STEAM ir UTA integracija“;
1.2. pasidalytosios lyderystės stiprinimo programa „Pasidalytoji lyderystė ir mokyklos tobulinimas“;
1.3. mokyklos bendruomenės ir tėvų švietimas įtraukties klausimais;
1.4. įvairių poreikių mokinių ugdymas, gabumų identifikavimas, ugdymo proceso adaptavimas, patyriminiai mokymai.
2. Infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas:
2.1. nuožulniojo laiptų keltuvo įrengimas;
2.2. technologinių-inžinerinių kabinetų įkūrimas;
2.3. STEAM erdvių įrengimas pagal universalaus dizaino principus;
2.4. oranžerija-šiltnamis.
3. Įvairios priemonės STEAM erdvėms ir įtraukiajam ugdymui.
4. Projekto veiklų sklaida.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
Plačiau apie projektą: Tūkstantmečio mokyklos II | Europos socialinio fondo agentūra (esf.lt)
NAUJAS PROJEKTAS „BRAŠKĖ“
Nuėmę gausų moliūgų derlių sulaukėme pasiūlymo iš mokyklos psichologo asistentės Daivos Gerikienės – ar nenorėtume pasisodinti braškių daigų į oranžeriją-šiltnamį? Kodėl gi ne! Šis pasiūlymas tapo puikia proga pradėti naują projektą „Braškė“.
Mokiniai sužinos, kaip braškės dauginasi vegetatyviniu būdu, stebės jų augimą ir puoselės savo mažus sodinukus. Tikimės, kad jau gegužės mėnesį galėsime paragauti pirmųjų, pačių užaugintų uogų.
Projektas suteiks galimybių naujoms kūrybinėms ir STEAM veikloms, skatinančioms domėtis gamta ir augalų pasauliu. Jis taip pat ugdys mokinių atsakomybę, kruopštumą ir gebėjimą tyrinėti bei prižiūrėti augalus, stiprins ekologinį mąstymą ir rūpestį aplinka.
Nuoširdžiai dėkojame mokyklos psichologo asistentei Daivai Gerikienei už gražią idėją ir padovanotus braškių daigus!
Mokytoja Jūratė Fridrikienė
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PATYRIMINIAI MOKYMAI
Mažeikių Kalnėnų progimnazijoje vyksta patyriminiai mokymai „Individuali ir komandinė sėkmė“. Mokymų metu sustiprės mokinių gebėjimas kalbėti apie savo jausmus ir išklausyti kitus. Atsiras didesnis bendradarbiavimas klasėse ir pagarba skirtingiems vaidmenims. Mokiniai įgis praktinių įrankių streso valdymui ir emocijų reguliavimui. Mokytojai ir pagalbos specialistai gaus vertingų įžvalgų apie mokinių emocinius poreikius ir komandinę dinamiką. Mokymų temas planuojama integruoti į klasės valandėles, neformalų ugdymą ir projektines veiklas.
#TŪM #PatyriminiaiMokymai #IndividualiIrKomandinėSėkmė #KultūrinisUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
BIBLIOTEKOJE – SVEČIAI IŠ PAVASARIO PROGIMNAZIJOS
Spalio mėnesį progimnazijos bibliotekoje lankėsi svečiai iš Pavasario progimnazijos. 1b klasės (mokytoja Birutė Kekytė), 1c klasės (mokytoja Daiva Radzienė) ir 4c klasės (mokytoja Sandra Tamošauskienė) mokinukai dalyvavo netradicinėse pamokose, skirtose M. K. Čiurlioniui. M. K. Čiurlionis – tai dailininkas ir muzikantas viename! Svečiai įdėmiai klausėsi bibliotekininkės Loretos pasakojimo apie menininko gyvenimą, kūrybą. Jie stengėsi „pamatyti garsus“ ir „išgirsti spalvas“ kaip tai darė menininkas.
Dėkojame mokytojoms ir džiaugiamės galimybe bendradarbiauti, ugdant vaikų pasaulėžiūrą į Lietuvos kultūrą.
#Mokyklosbesienų #Tinklaveika
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PAKRUOJO DVARO MĮSLĖS: 5A KLASĖS PATYRIMINĖ EKSKURSIJA
5a klasės mokiniai kartu su klasės vadove Jolanta Slančiauskiene lankėsi didžiausiame Lietuvoje Pakruojo dvare – daugiau nei penkis amžius skaičiuojančioje dvarvietėje, kurioje prieš du šimtus metų gyvenusi baronų von der Roppų šeima. Norėdami išsiaiškinti šimtamečio dvaro mūro paslaptis, kartu su dvaro orakule moksleiviai leidosi į patyriminę ekskursiją. Šios unikalios patirties metu dalyviai ne tik aplankė slėpiningiausias Pakruojo dvaro erdves: bausmių rūsį, dvaro rūmų paslaptingąjį panoptikumą, bet ir patys, su elektroniniais paranormalių reiškinių fiksatoriais/sensoriais rankose, leidosi į šių reiškinių tyrinėjimus. Turo metu aplankė 13 stotelių, kuriose išgirdo apie baronų von der Roppų šeimos paslaptis, iki šiol netylančias legendas apie vietos vaiduoklius ir kaip nuo jų atsigindavo liaudis, nelaimingos meilės istorijas, paženklintas tragiškos lemties įvykiais. Įdomūs buvo ir pasakojimai apie įrankius ir prietaisus, kuriais yra fiksuojami paranormalūs reiškiniai bei jų naudojimo pradžiamokslis bei prisilietimas prie tamsiausių XIX a. gyvenimo detalių – kankinimų ir bausmių vykdymo įrenginių. Moksleiviai aplankė ir keistenybių kolekcijos kambarį su ypatingais baronų gydytojo artefaktais ir fortūnos saloną (Salon De Fortune). Galiausiai, baigę turą ir pažintį su dvaru, moksleiviai suprato, kad iš tiesų artėjantis Helovinas – ne mūsų, lietuvių, tradicija, kad daug svarbiau yra prisiminti mūsų pačių tradicijas, kurios pirmiausia yra apie pagarbą mirusiesiems juos prisimenant atėjus Vėlinėms.
#PakruojoDvaras #5aKlasė #KultūrinisPaveldas #PatyriminisMokymasis
#Mokyklosbesienų #Kultūrinisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
BASAKOJŲ TAKAS ATIDARYTAS!
Jaunieji gamtininkai sugalvojo puikią idėją – šiltnamio-oranžerijos taką paversti basakojų taku!
Nagingos aptarnaujančio personalo darbuotojų rankos ir technologijų mokytojo S. Pauliuko pagalba tapo tvirtu pagrindu šiai idėjai įgyvendinti.
Mokiniai kaip darbščios skruzdėlytės nešė kaštonus, kankorėžius, giliukus, akmenukus. Jaunųjų gamtininkų būrelio nariai rūšiavo, perrinko, kūrė – gamtos dovanos tapo puikia medžiaga naujam takui.
Basakojų takas – tai dar viena proga apsilankyti šiltnamyje-oranžerijoje, pasidžiaugti augalais, stebėti jų pokyčius ir pajusti gamtą tiesiogine prasme – basomis kojomis!
Eidami basakojų taku, stipriname pėdų raumenis, geriname kraujotaką ir patiriame malonų pojūčių masažą, kuris teigiamai veikia savijautą ir sveikatą.
Takas jau atidarytas!
Kviečiame visus priimti iššūkį ir išbandyti pojūčių kupiną kelionę Basakojų taku!
Dėkojame visiems, kurie prisidėjo prie šios idėjos įgyvendinimo!
Mokytoja Jūratė Fridrikienė
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
STEAM VEIKLOS FIZIKOS PAMOKOSE: ELEKTROS GRANDINIŲ TYRINĖJIMAI
2025 m. spalio 27–29 dienomis fizikos pamokose mokiniai atliko STEAM veiklą, kurioje praktiškai tyrė elektros grandinių veikimą. Naudodami lemputes, ampermetrą, bateriją, jungiklį ir laidus, jie sujungė nuoseklią grandinę, braižė jos schemą ir stebėjo, kaip keičiasi lemputės šviesumas keičiant grandinės elementus bei jų išdėstymą. Svarbi veiklos dalis – kūrybinis problemų sprendimas. Mokiniai ieškojo būdo, kaip sujungti grandinę taip, kad atsukus vieną lemputę, kita vis tiek degtų. Tai paskatino suprasti lygiagrečio jungimo svarbą mūsų kasdienybėje – juk namuose išjungus šviesą viename kambaryje, kituose ji nenustoja veikti.
Ši veikla skatino mokinius mąstyti kūrybiškai ir kritiškai, ieškoti sprendimų remiantis pastebėjimais ir loginėmis išvadomis. Praktinis elektros grandinių tyrinėjimas ugdė problemų sprendimo įgūdžius, mokė bendradarbiauti ir atsakingai dirbti su technine įranga. Eksperimentai padėjo mokiniams suprasti fizikos dėsnius ne tik teoriškai, bet ir per realius patyrimus, o tai didina mokymosi motyvaciją ir smalsumą.
Fizikos mokytoja Danutė Prokopčukienė
#STEAMužsiėmimai #STEAMugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
EDUKACINIAI UŽSIĖMIMAI „PELĖDA – MOKSLO IR IŠMINTIES SIMBOLIS“
Spalio mėnesį mokyklos bibliotekoje vyko edukaciniai užsiėmimai pradinių klasių mokiniams apie mokslo ir išminties simbolį – pelėdą. Užsiėmimo metu mokiniai leidosi į paslaptingą nakties pasaulį ir susipažino su vienu iš įdomiausių paukščių – pelėda. Vaikai klausėsi pelėdos balsų, bandė atspėti, kiek ir kokių rūšių pelėdų gyvena Lietuvoje, sužinojo, kodėl šie paukščiai medžioja naktį ir kaip jų didelės akys bei tylus skrydis padeda išgyventi.
Bibliotekininkės papasakojo, kad senovės graikų mitologijoje pelėda buvo išminties deivės Atėnės paukštis. Žmonės tikėjo, kad jei kur nors pasirodo pelėda – tai ženklas, jog ten yra žinių ir išminties. Todėl iki šiol pelėda laikoma mokymosi ir mokslo simboliu. Kitose šalyse pelėda reiškė ir paslaptingumą, nes ji gyvena naktį, kai visi miega. Žmonės ją siejo su ramybe, tylumu ir budrumu – juk pelėda niekada nepraleidžia to, kas vyksta aplink!
Pamokos pabaigoje vaikai, kupini džiugių emocijų, atsakė į testo klausimus ir nuspalvino savo svajonių pelėdikę.
Mokyklos bibliotekoje surengta parodėlė „Pelėda – mokslo ir išminties simbolis“.
Bibliotekininkės Loreta ir Rima
#Mokyklosbesienų #Kultūrinisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
STEAM VEIKLA – TAPYMAS ANT MOLIŪGŲ, VAINIKAS IŠ MOLIŪGĖLIŲ
Ar kada pagalvojote, kad paprastas rudens moliūgas gali tapti tikru meno kūriniu?
Tereikia šiek tiek vaizduotės, kelių spalvotų akrilinių dažų ir noro kurti. Rudenį, kai oras prisipildo švelnaus darganų kvapo, o medžių lapai šoka spalvų šokį, moliūgai tampa ne tik derliaus, bet ir kūrybos simboliu.
Ant jų lyg ant mažos drobės gimsta piešiniai – ryškūs miesto vaizdai, namai, medžiai, gėlių ir raštų motyvai. Mokyklos mokiniai, lankantys dailės būrelį „Meno terapija“ su dailės mokytojos Karolinos Jautakės pagalba sukūrė ir ištapė mokyklos oranžerijoje-šiltnamyje užaugintus moliūgus.
6 klasių mokiniai padedami technologijų mokytojai metodininkei Tatjanai Damulienei kūrė moliūgėlių vainiką. Veiklos metu vaikai susipažino su moliūgais kaip augalais – jų forma, spalvomis, savybėmis ir reikšme rudens laikotarpiu. Taikydami STEAM principus, jie sukūrė vainiką iš mažų, savo sukurtų ir pagamintų moliūgėlių, panaudodami įvairias medžiagas.
Mokyklos fojė sukurta kompozicija iš mokinių kurtų darbų.
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
MOLIŪGŲ ŠĖLSMAS
Mažeikių Kalnėnų progimnazija jau antrą kartą prisijungė prie Mažeikių melioratorių parkelyje organizuojamos šviečiančių moliūgų parodos „Rudens kelias 2025“ ir sukūrė instaliaciją „Moliūgų šėlsmas“ iš 1–8 klasių mokinių ir mokytojų skaptuotų moliūgų.
Šiemet į parodą su kitais moliūgais iškeliavo progimnazijos oranžerijoje-šiltnamyje užaugintas bei mokytojų ir mokinių rankomis išskaptuotas moliūgas.
Dėkojame dailės mokytojai Karolinai Jautakei, 5d, 6b klasės mokiniams už pagalbą kuriant instaliaciją bei mokytojams ir mokinių tėveliams už kūrybiškumą ir bendradarbiavimą skaptuojant moliūgus kartu su vaikais!
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TARPTAUTINĖS GAMTOSAUGINIŲ MOKYKLŲ PROGRAMOS ŽALIOSIOS VĖLIAVOS IR SERTIFIKATŲ ĮTEIKIMO ŠVENTĖ
Mažeikių Kalnėnų progimnazijoje vyko iškilminga Žaliosios vėliavos ir sertifikatų įteikimo šventė, subūrusi rajono ugdymo įstaigų bendruomenes.
Šventėje dalyvavo 9 Mažeikių rajono įstaigos: lopšeliai-darželiai „Bitutė“, „Buratinas“, „Giliukas“, „Gintarėlis“, „Jurginėlis“, „Pasaka“, „Saulutė“ ir darželis-mokykla „Kregždutė“.
Jubiliejinį, jau 20-ą kartą, Žalioji vėliava įteikta Mažeikių darželiui-mokyklai „Kregždutė“ ir šventės organizatoriams – Mažeikių Kalnėnų progimnazijai.
Gamtosauginių mokyklų programos koordinatorius Renaldas Rimavičius džiaugėsi, kad Mažeikių rajonas išsiskiria gausiu dalyvių skaičiumi – net 9 iš 67 šalies ugdymo įstaigų, dalyvaujančių programoje, yra iš mūsų rajono.
Šventės metu renginio vedėjai įteikė mažas dovanėles svečiams – čiobrelių, šalavijų arba melisų arbatos pakelius, vaistažolės užaugintos mokyklos oranžerijoje-šiltnamyje. Po šventės svečiai buvo vaišinami moliūgų pyragu, iškeptu taip pat iš oranžerijoje-šiltnamyje užaugintų moliūgų.
Sveikiname visus sertifikatus ir Žaliąsias vėliavas gavusius ugdymo įstaigų atstovus!
Dėkojame visiems, prisidėjusiems prie šventės organizavimo ir gražios aplinkosaugos idėjų sklaidos.
Ši diena ypatinga dar ir todėl, kad minima Tarptautinė kovos su klimato kaita diena. Tegul šis sutapimas įkvepia visus gamtosauginių veiklų dalyvius toliau atsakingai rūpintis mūsų planeta, ugdyti sąmoningus vaikus ir kurti žalesnę ateitį!
Mokytoja Jūratė Fridrikienė
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMugdymas #Tinklaveika
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
STEAM VEIKLA – MOLIŪGŲ PYRAGAS
Technologijų mokytoja Tatjana Damulienė kartu su 7b klasės mokinėmis Aukse Balanaite, Smilte Čiapaite ir Reda Zonyte prisijungė prie projekto „Moliūgas“. Iš mokyklos oranžerijoje-šiltnamyje užaugintų moliūgų jos iškepė gardų pyragą, kurio kvapas pasklido po visą mokyklą, kviesdamas paragauti rudens skonių. Nuoširdžiai dėkojame mokinėms ir jų mokytojai už šį skanėstą, kuris ne tik pamalonino gomurį, bet ir pradžiugino ne vieną mokinį bei svečią!
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PROJEKTAS „GARSO MATAVIMAS“
2025 m. spalio 20–23 dienomis mokiniai pristatė savo atliktus tyrimus projekto „Garso matavimas“ metu. Šios veiklos tikslas – išsiaiškinti, kaip skirtingose aplinkose kinta triukšmo lygis ir kokią įtaką jis daro žmogaus savijautai bei sveikatai. Mokiniai naudojo išmaniąsias programėles garso lygiui matuoti, rinko duomenis iš įvairių vietų – klasėje, gatvėje, parduotuvėje ar parke, o vėliau juos analizavo ir pateikė grafikus bei išvadas.
Projektas padėjo mokiniams gilinti žinias apie garsą ir akustiką, ugdė tyrinėjimo, duomenų analizės bei kritinio mąstymo gebėjimus. Pristatydami savo rezultatus mokiniai diskutavo apie triukšmo poveikį mokymuisi ir kasdieniam gyvenimui, siūlė būdus, kaip sumažinti triukšmą mokykloje ir aplinkoje. Tokios STEAM veiklos skatina mokinius ne tik domėtis mokslu, bet ir atsakingai rūpintis aplinka, kurioje gyvename.
Fizikos mokytoja Danutė Prokopčukienė
#GarsoMatavimas #Tyrinėjame #MokomėsKitaip #Aplinkosauga #STEAMužsiėmimai #STEAMugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TŪM TINKLAVEIKA
Įgyvendindama Tūkstantmečio mokyklų projektą, progimnazija kuria tinklaveiką su miesto lopšeliais-darželiais. Šių metų spalio 9 ir 22 dieną progimnazijoje lankėsi l/d „Gintarėlis“ priešmokyklinukai. Vaikai susipažino su progimnazijos erdvėmis, atliko įdomius eksperimentus gamtos mokslų laboratorijoje. Patyriminio ugdymo pamokas vaikams pravedė chemijos mokytoja Snieguolė Vitkevičienė, gamtos mokslų mokytoja Jūratė Fridrikienė, pradinių klasių mokytoja Dalia Stanienė. Kviečiame ir kitus darželius kartu su progimnazijos mokytojais patyrinėti gamtą ir sužinoti įdomių faktų apie mus supantį pasaulį.
#„Mokyklosbesienų“ #Tinklaveika
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
STEAM PROJEKTAS „MOLIŪGAS“ STARTUOJA!
Pavasarį oranžerijoje-šiltnamyje pasodinti moliūgai džiugina puikiu derliumi – užaugo net septyni gigantai! Dabar galime pradėti įvairias kūrybines ir tiriamąsias veiklas.
Jaunieji gamtininkai su mokytoja Jūrate Fridrikiene pirmieji panaudojo užaugintus moliūgus – jie išdžiovino moliūgų gabalėlius ir pagamino saldžius, gardžius saldainius. Šiais skanėstais pasivaišino patys, pavaišino mokytojus Mokytojų dienos proga bei mokyklos svečius – būsimus pirmokus.
Dėkojame mokyklos aptarnaujančiam personalui už moliūgų laistymą vasaros metu.
Projektas tęsiasi – laukia dar daug įdomių idėjų, eksperimentų ir kūrybos su moliūgais!
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
MOLIŪGŲ DERLIUS – NUO ORANŽERIJOS-ŠILTNAMIO IKI VALGYKLOS STALO
Oranžerijoje-šiltnamyje užauginti patys didžiausi moliūgai Jaunųjų gamtininkų dėka pasiekė mokyklos valgyklą. Džiaugiamės valgyklos darbuotojų išvirta gardžia moliūgų sriuba, kuria galėjo pasivaišinti visa mokyklos bendruomenė. Sriuba buvo ne tik saldi, bet ir ypatingo skonio – juk moliūgai augo puikiomis šiltnamio sąlygomis, nepaisydami lietingos vasaros.
Nuoširdžiai dėkojame valgyklos darbuotojoms už bendradarbiavimą ir valgyklos vedėjai Dženei Gintvainienei – už idėjos įgyvendinimą. Gausus moliūgų derlius dar laukia – netrukus iš jų bus gaminami ir kiti skanūs patiekalai!
Mokytoja Jūratė Fridrikienė
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
STEAM PAMOKA 5 KLASĖJE „VAISTAŽOLIŲ ARBATŲ TYRIMAS“
Per STEAM pamoką penktokai tyrinėjo vaistažolių arbatas. Trys tiriamosios vaistažolės – čiobreliai, šalavijai ir melisa – buvo užaugintos mokyklos oranžerijoje-šiltnamyje ir sudžiovintos. Pamokos metu mokiniai taip pat analizavo mėtų, ramunėlių ir liepžiedžių arbatas.
Vaikai lygino arbatų spalvą, kvapą ir skonį, domėjosi vaistažolių nauda žmogaus sveikatai bei sužinojo, kurios augalo dalys naudojamos arbatoms ruošti. Dirbdami grupėse mokiniai pildė užduočių lapus, rinko skaniausią klasės arbatą ir braižė diagramą.
5 klasės mokinių nuomone, skaniausios arbatos buvo mėtų, ramunėlių ir čiobrelių. Daugeliui naujas atradimas – šalavijų arbatos skonis. Pamokos pabaigoje vaikai formulavo išvadas, kūrė arbatos pakuotės piešinį ir diskutavo, kaip vaistažoles galima pritaikyti kasdienybėje.
Likusios sudžiovintos vaistažolės buvo supakuotos ir bus padovanotos mokyklos svečiams.
Mokytoja Jūratė Fridrikienė
#TŪM #Oranžerija-Šiltnamis #MokyklosBeSienų #STEAMUgdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PAMOKA KITAIP. M. K. ČIURLIONIS – GENIJUS, JUNGĘS MUZIKĄ IR TAPYBĄ!
2025 m. rugsėjo 21 d. 4c ir 4d klasių mokiniai susipažino su vienu iškiliausių Lietuvos menininkų – Mikalojumi Konstantinu Čiurlioniu. Mokyklos bibliotekoje tyrinėjo jo paveikslus, analizavo simbolius, spalvų derinius, emocinį krūvį ir bandė suprasti, kaip menas gali kalbėti be žodžių. Diskutavo, ką reiškia būti kūrėju, kaip menas gali būti tiltas tarp pasaulių – dvasinio ir materialaus. Suprato, kad menas gali būti daugiau nei paveikslas ar muzika – tai pasaulio matymo būdas. Ačiū bibliotekininkei Loretai už įdomią ir nuotaikingą pamoką.
Mokytojos Nida Gudavičienė ir Rima Kasputienė.
#Mokyklosbesienų #Kultūrinisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
„MOKYKLA BE SIENŲ“. ŽODYNAI – KODĖL JIE REIKALINGI IR KAIP JAIS NAUDOTIS
Rugsėjo 16 dieną 5a klasės mokiniai su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Liudmila Andrijauskiene lankėsi atnaujintoje mokyklos bibliotekoje. Bibliotekininkė Loreta Bergmanienė supažindino mokinius su įvairių tipų žinynais, žodynais, parodė, kaip žodynai gali padėti kasdien – mokantis, rašant, bendraujant. Dirbdami grupėse, mokiniai išmoko surasti žodynuose žodžius pagal abėcėlę, išsiaiškino jų reikšmes. O ar jūs žinote, kas yra „činčiberas“?
Pamoka buvo kupina gerų emocijų ir naujų atradimų.
#Mokyklosbesienų #Kultūrinisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
„STEAM UŽSIĖMIMAI“ FIZIKOS PAMOKOSE: ĮELEKTRINTŲ KŪNŲ SĄVEIKA
Rugsėjo 11 d. 8-ų klasių mokiniai fizikos pamokose dalyvavo STEAM veikloje, kurios tema – „Įelektrintų kūnų sąveika“. Užsiėmimų metu, naudodami skaitmeninę Macro Scale simuliaciją, tyrinėjo, kaip sąveikauja skirtingai įelektrinti kūnai bei atliko praktines užduotis.
Ši STEAM veikla skatino mokinius aktyviai įsitraukti į mokymosi procesą, domėtis fizikos reiškiniais ir bendradarbiauti atliekant užduotis. Be to, ji lavino kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir gebėjimą spręsti problemas, su kuriomis galima susidurti kasdienybėje.
Fizikos mokytoja Danutė Prokopčukienė
#STEAMužsiėmimai #STEAMugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PIRMOJI KELIONĖ Į KNYGŲ ŠALĮ
Rugsėjo 10–12 dienomis mokyklos bibliotekoje sulaukėme pačių mažiausių būsimų skaitytojų –pirmokų. Spindinčiomis akelėmis vaikai klausėsi apie bibliotekoje esančias knygas, rankelės tiesėsi jas pačiupinėti, pavartyti. Vaikai sužinojo ką gali nuveikti bibliotekoje po pamokų ar pertraukų metu. Džiaugiamės pirmokėlių nekantrumu kuo greičiau tapti skaitytojais ir susidraugauti su knygų herojais.
Bibliotekininkės
#Mokyklosbesienų #Kultūrinisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
„MOKYKLA BE SIENŲ“ – BIBLIOTEKOJE APIE ŽODYNUS
2025 m. rugsėjo 11 dieną 5c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamoką praleido ne įprastoje klasėje, o atnaujintoje progimnazijos bibliotekoje. Čia juos pasitiko bibliotekininkės Loreta Bergmanienė ir Rima Kasputienė bei lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Edita Jagminienė.
Penktokai buvo pakviesti į netradicinę pamoką apie žodynus. Mokiniai susipažino su įvairiais žodynais – „Dabartinės lietuvių kalbos“, sinonimų, antonimų ir frazeologizmų bei kitais. Dirbdami grupėmis, jie ieškojo žodžių reikšmių, atrado sinonimus.
Pamoka buvo kitokia nei įprastai – kupina atradimų, benradarbiavimo ir įsitikinimo, kad biblioteka yra gyva ir įdomi mokymosi erdvė.
#Mokyklosbesienų #Kultūrinisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
MOKYKLOS ORANŽERIJA – GYVYBĖS, KŪRYBOS IR BENDRYSTĖS ERDVĖ
Šiais mokslo metais mūsų mokyklos oranžerija atgijo – ji tapo ne tik augalų, bet ir įvairių edukacinių veiklų bei bendruomenės idėjų namais. Čia nuolat virė gyvenimas ir augo ne tik daržovės, bet ir vaikų smalsumas bei kūrybiškumas.
Rudeniop oranžeriją papuošė daržovių paroda, žiemą ji virto pasakiška nykštukų oranžerija, o pavasarį čia sužibėjo velykiniai margučiai ir kitos kūrybinės veiklos. Edukacijose dalyvavo įvairių klasių mokiniai – visi jie prisidėjo savo idėjomis ir darbu.
Pavasarį oranžeriją papildė pradinių klasių vaikų projektų metu išauginti augalai ir Jaunųjų gamtininkų projekto „Svogūninės gėlės“ vazonai, kurie papuošė palanges.
Vasarai atėjus, oranžerijoje pradeda karaliauti moliūgai! Greta jų suksis melisos, šalavijai, kvepiantys žirneliai, serenčiai, našlaitės, svogūnai. Šiemet net pabandysime užauginti lufą (plaušinę) – daigus vaikai nuo sėklos kantriai augino patys.
Tikimės, kad rudenį oranžerijos darbai virs skania moliūgiene, kvapnia arbata, o gal net ir Helovyno dekoracijomis!
Nuoširdžiai dėkojame visiems – vaikams, mokytojams, bendruomenės nariams – kurie prisidėjo prie oranžerijos įveiklinimo pradžios. Tai tik pradžia – kartu galime nuveikti dar daugiau!
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
INTEGRUOTA PAMOKA
„Čiurlionis – garsų ir žodžių pasaulyje: meilė Lietuvai“
Minint Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines, mūsų mokyklos 6a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje muzikos bei lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje, skirtoje šio iškilaus menininko asmenybės ir kūrybos pažinimui. Pamoka ne tik gilino žinias apie M. K. Čiurlionį, bet ir skatino mokinius kūrybiškai tyrinėti garsų, žodžių ir vaizdų sąveiką.
Pamokoje buvo klausomasi Čiurlionio muzikos, skaityti jo kūrybos fragmentai ir diskutuota, kaip garsai, tekstas ir vaizdai gali perteikti emocijas, gamtos nuotaikas ir meilę Tėvynei. Aptarta menininko vizija apjungti skirtingas meno sritis į vieningą visumą, kurioje atsiskleidžia tautinė tapatybė.
Įkvėpti šių patirčių, mokiniai kūrė haiku – trumpus, gamtos įkvėptus eilėraščius, perteikiančius emocijas, gimtosios šalies grožį ir muzikinius įspūdžius.
Ši integruota pamoka – tai ne tik pagarba M. K. Čiurlioniui jo jubiliejaus proga, bet ir gyvas įrodymas, kaip menas gali skatinti kūrybiškumą, jautrumą ir meilę Lietuvai. kviečianti giliau pažinti savo kultūrą ir meną.
Dėkojame mokytojams Andriui Krivickui ir Editai Jagminienei už prasmingą patirtį bei kūrybos džiaugsmą.
Mokinių haiku pavyzdžiai:
Saulės gelmėse
Paskęsta ši pasaka,
Plaka širdelė…
Graži Lietuva
Dangus nušviestas saule
Širdyje lengva.
#Įtraukusisugdymas
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TŪM STAŽUOTĖ
2025 metų balandžio mėnesį, mokinių atostogų metu, Mažeikių Kalnėnų progimnazijos pedagogai dalyvavo stažuotėje „Pasidalytoji lyderystė ir mokyklos tobulinimas“, kuri vyko Vokietijoje. Stažuotės tikslas – susipažinti su Vokietijos švietimo įstaigose vyraujančia pasidalytąja lyderyste ir siekti tai perkelti į savo įstaigą. Lyderystė mokykloje yra didelė siekiamybė ir yra laikoma vienu iš pagrindinių veiksnių, lemiančių sėkmę įvairiose mokyklos srityse. Šiandieninėje mokykloje lyderystė akcentuojama kaip procesas ir galimybė kiekvieno saviraiškai. Mokykloje svarbi pasidalytoji lyderystė, kuri nereiškia, jog visi yra lyderiai, tačiau susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, visi turi potencialo imtis lyderystės. Tai tarsi grandinė, kurioje kiekvienas grandinės narys yra atsakingas už bendrą rezultatą. Stažuotės metu lankydamiesi įvairiose Berlyno bei Wernigerode švietimo įstaigose, pedagogai susipažino su Vokietijos švietimo sistema, mokymosi aplinkomis, dualiniu mokymu, sužinojo, kaip ugdoma lyderystė mokyklose, dalyvavo diskusijose aptariant lyderystę mokyklų bendruomenėse. Laisvu nuo susitikimų metu pedagogai aplankė Saksonijos žemės lankytinas vietas. Iš stažuotės parsivežtos idėjos suaktyvins pasidalytosios lyderystės praktinį įgyvendinimą progimnazijoje.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
MOKINIAI KŪRĖ SAKMES REFLEKSIJOS KAMPUOSE: KŪRYBIŠKUMAS IR TRADICIJOS VIENAME
Lietuvių tautosaka – neišsenkamas įkvėpimo šaltinis, o sakmės iki šiol žavi savo paslaptingumu, mitinėmis būtybėmis ir gamtos reiškinių paaiškinimais.
Siekdami geriau suprasti šį žanrą, 6a klasės mokiniai (mokytoja Edita Jagminienė) dalyvavo kūrybinėje veikloje – sakmių kūrime refleksijos kampuose. Pamokos metu kiekviena grupė pasirinko skirtingą refleksijos kampą, kuris padėjo pažvelgti į sakmių kūrimą iš įvairių perspektyvų. Vieni tyrinėjo gamtiškąją sakmių prigimtį, ieškodami būdų, kaip mitologiškai paaiškinti kalnų, upių ar ežerų atsiradimą. Kiti nagrinėjo herojinius pasakojimus, kur kūrė drąsių veikėjų istorijas, paremtas senaisiais mitais. Dar viena grupė gilinosi į sakmių moralines pamokas, ieškodama, kaip senosios istorijos gali perteikti vertybes ir gyvenimo išmintį.
Refleksijos kampuose kiekviena grupė aptarė savo kūrybos procesą, dalijosi idėjomis ir tobulino sakmes, kad jos kuo geriau atspindėtų lietuvių tautosakos dvasią. Ši veikla ne tik skatino kūrybiškumą, bet ir padėjo mokiniams geriau suvokti sakmių reikšmę lietuvių kultūroje bei jų vaidmenį pasaulio suvokime. Sakmių kūrimas refleksijos kampuose – tai puiki galimybė mokytis per patirtį, lavinti vaizduotę ir atrasti lietuviškosios mitologijos grožį.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TŪM RENGINYS „GEROSIOS SAVIVALDYBIŲ PRAKTIKOS: KAIP ATPAŽINTI IR ĮGYVENDINTI?“
Mažeikių Kalnėnų progimnazijos pavaduotoja ugdymui Jolanta Budrienė ir Mažeikių „Ventos“ progimnazijos pavaduotoja ugdymui Laima Daujotienė 2025 m. sausio 22 d. dalyvavo Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijoje (Paukštininkų g. 5, Kaišiadorys) švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ renginyje „Gerosios savivaldybių praktikos: kaip atpažinti ir įgyvendinti?“.
Renginio tikslas – yra stiprinti savivaldybių gebėjimus atpažinti gerąsias praktikas ir jas įgyvendinti. Renginyje sužinojo, kaip atpažinti geruosius veiklų požymius ir kaip jie siejasi su mokinių mokymu(si), taip pat analizavo veiklų įgyvendinimo procese kylančius iššūkius ir ieškojo jiems praktinių sprendimų.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PEDAGOGŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
2024 m. gruodžio mėnesį vyko Mažeikių Kalnėnų progimnazijos pedagogų ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Sėkminga STEAM ir UTA integracija“ 3 modulio „STEAM ugdymo strategijos. Utenos STEAM centras“ ir 4 modulio „STEAM ugdymas lyderystei. Druskininkų švietimo centro EKO klasė“ veiklos pagal Mažeikių rajono pažangos planą (TŪM). Pedagogai įgijo teorinių ir praktinių žinių, kaip sudominti mokinius, kai atnaujintas ugdymo turinys kelia daug iššūkių, kai mokiniams reikia inovatyvaus praktinio ir kūrybiško ugdymo. Utenos STEAM atviros prieigos centras įkurtas buvusiame dvare. Mokiniai čia eksperimentuodami ir kurdami turi galimybę savarankiškai susipažinti su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų dėsniais, naujausiais išradimais. Pedagogai STEAM centre turėjo galimybę tobulinti dalykines kompetencijas, susipažinti su moksliniais tyrimais, inovacijomis, darnaus vystymosi idėjomis, aplankė 4 laboratorijas.
Druskininkų švietimo centro EKO klasės tikslas – siekti, kad ši klasė taptų kuo turtingesniu vaikų ugdymo šaltiniu, atspindinčiu šiuolaikines vertybes, technologijas. Pedagogai pateko į virtualų atliekų tvarkymo procesą žiūrėdami virtualios realybės (VR) filmą „Atliekų rūšiavimas ir perdirbimas“, susipažino su kitomis šios klasės galimybėmis.
Dėkojame Utenos STEAM centrui ir Druskininkų EKO klasės darbuotojams už nuoširdų priėmimą, suteiktas žinias bei pasidalijimą patirtimi.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
PEDAGOGŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
2024 metų lapkričio 14 dieną vyko Mažeikių Kalnėnų progimnazijos, dalyvaujančios „Tūkstantmečio mokyklos“ programoje (TŪM), pedagogų ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Sėkminga STEAM ir UTA integracija“ II modulio renginys „Integralios tiriamosios veiklos organizavimas: Mažeikių Gabijos gimnazijos geroji patirtis“. Kalnėnų progimnazijos pedagogai susipažino su gimnazijoje vykdomomis STEAM veiklomis, aplankė edukacines erdves, dalyvavo pokalbiuose su mokiniais ir mokytojais, pasidžiaugė puikiais gimnazijos bendruomenės pasiekimais. Kalnėnų progimnazijos pedagogai dėkoja Gabijos gimnazijos administracijai ir visam kolektyvui už geranorišką pasidalinimą gerąja patirtimi, labai įdomų, prasmingą ir šiltą priėmimą.
#MažeikiųGabijosgimnazija
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
STAŽUOTĖ ESTIJOJE. PASIDALINTOJI LYDERYSTĖ: ESTIJOS PATIRTIS
Projektas „Tūkstantmečio mokyklų akademija“ skirtas prisidėti prie ugdymo kokybės gerinimo. Mūsų mokykla įgyvendindama šį projektą išvyko į Tartu miestą (Estija). Rugpjūčio 26 d. lankėmės „AHHA“ mokslo centre, Rotušės aikštėje, Šv. Jono bažnyčioje, apžiūrėjome Domo katedros griuvėsius ir žavėjomės Universiteto biblioteka, kurioje saugoma apie trys milijonai knygų, 45 inkunabulai (išspausdinta iki 1501 metų). Džiaugiamės susitikimu su Tartu Kivilinna mokyklos administracija, kuri supažindino su mokyklos ir visos Estijos švietimo sistema.