STEAM praktinės–tiriamosios veiklos 2021 m.

2021-03-01 Klasės valandėlė „Mano jausmai“

5d klasė pavasarį pasitiko nuotaikingai. Kovo 1 d. 5d klasės valandėlėje lankėsi mokyklos psichologo asistentė Daiva Gerikienė, kuri vedė mokiniams užsiėmimą „Mano jausmai“. Užsiėmimo metu mokiniai susipažino su plačia jausmų palete, mokėsi įvardyti savo jausmus ir dalinosi patirtimi, kokiu metu dažniausiai išgyvena skirtingus jausmus. Užsiėmimo tikslas – padėti mokiniams pažinti savo jausmus ir ugdyti emocinį raštingumą. Tegul bundantis pavasaris į kiekvieno namus atneša kuo daugiau pozityvumo!

2021-03-05 Konferencija „Moksleivių matematikos, informacinių technologijų ir ekonomikos projektiniai darbai“

Kovo 5 d. Kalnėnų progimnazijos 8a klasės mokinė Augustė Čeporytė dalyvavo XX Tarptautinėje konferencijoje „Moksleivių matematikos, informacinių technologijų ir ekonomikos projektiniai darbai“. Mokinė skaitė pranešimą „Patyriminis mokymas/is matematikos pamokose“. Aštuntokei padėjo pasiruošti matematikos mokytoja Inesa Durčaitė.

2021-03-15 „Kaip jaučiame šilumą?“. Fizika 7 klasėse

Kovo mėnesio pirmoje pusėje septintokai per fizikos pamokas mokėsi apie temperatūrą. Atlikdami eksperimentą „Kaip jaučiame šilumą?“ įsitikino, kad mūsų pojūčiai mus gali apgauti. Taip lengviau buvo suvokti, kodėl reikėjo termometrų. Nagrinėjo namuose turimus termometrus nurodydami jų rūšį, temperatūrinę skalę.

2021-03-16 Tremtis. Lietuvių kalba ir literatūra 8 klasėse

8-tų klasių mokiniai skaitė kūrinius apie tremtį: Dalios Grinkevičiūtės „Lietuviai prie Laptevų jūros“, Rūtos Šepetys „Tarp pilkų debesų“; žiūrėjo meninio filmo tuo pačiu pavadinimu ištrauką, dokumentinį filmą „Laisvės kryžkelės. 1941-ieji:tremtis vaikų akimis“, konkrečių faktų ieškojo google paieškos sistemoje. Individualiai ir grupelėse pildė lentelę, ją pristatė ir apibendrino. Taip pat parašė šių pamokų ciklo refleksiją.

2021-03-19 Anglų kalbos pamoka kitaip

Kovo 19 d. anglų kalbos mokytojos Daiva Valantė ir Olga Pileckienė 8d klasės mokiniams vedė integruotą patyriminio mokymo (-si) anglų kalbos pamoką: "No Pain, no Gain" („Nespaudęs norago, nekąsi pyrago”). Tai buvo temos „Ryžtas“ baigiamoji pamoka. Mokiniai jau buvo susipažinę su dviejų riedlentininkų patirtimis: Deivas riedlente pravažiavo Australiją, o Džekas – Ameriką. Abiejų riedlentininkų tikslas – pagalba skurstantiems žmonėms, labdaringa veikla. Pamokos svečias – Camino Lituano dalyvė Zita Gedutienė – papasakojo įkvepiančią istoriją apie savęs tobulinimo kelią. Ji pasidalino patirtimi, kokius iššūkius patyrė piligriminėje kelionėje pėsčiomis per Lietuvą – patirtas žaizdas, abejones ir ryžtą tęsti kelionę, nepaisant skausmo ir kitų išbandymų.
Pamoka buvo interaktyvi, vyko nuotoliniu būdu Zoom ir Nearpod platformose. Mokiniai susipažino su ryžto apibūdinimu, išklausė Zitos Gedutienės pasakojimą, skaitė tekstus. Peržiūrėję vaizdo įrašus, pasakojančius neįgalių žmonių istorijas, atlikę diferencijuotas užduotis, pateikė savo pavyzdžių, kur ši asmenybės savybė gali pasireikšti, diskutavo apie ryžto svarbą sėkmingam gyvenimui ir savirealizacijai. Atlikdami įvairias užduotis, mokiniai dirbo individualiai ir grupėse, padarė išvadas ir įsivertino pasiekimus.
Pamoką stebėjo progimnazijos direktorė R. Arbatauskienė, pavaduotoja ugdymui A. Staigvilienė, Račkausko gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė V. Petkevičienė.

2021-03-22 „Mums rūpi Žemės likimas“

Kovo 22 dieną Kalnėnų progimnazijos 1–8 kl. mokiniams vyko nuotolinė netradicinė pamoka „Mums rūpi Žemės likimas“, skirta Žemės dienos renginiams. Pamokos svečias – Mažeikių rajono meras Vidmantas Macevičius. Pamoką vedė 8a kl. mokinės Ramunė Dulinskytė, Norgailė Zubavičiūtė, 4d kl. mokinys Jokūbas Bumbliauskas ir biologijos mokytoja Jūratė Fridrikienė.
Žemės dieną minėti kovo 20 dieną, per pavasario lygiadienį, nutarta 1971 metais Jungtinių Tautų iniciatyva. Lietuva šios dienos minėjimą įteisino 1992 metais. Žemės dienos renginiai yra skirti Žemei pagerbti, saugiai ir sveikai aplinkai kurti, aplinkos apsaugos problemoms aptarti, aplinkai draugiškiems darbams plėtoti. Ši diena – puiki proga pagalvoti apie mūsų vienintelę planetą Žemę, ką mes darysime, kaip gyvensime, kad ją išsaugotume.
Kalnėnų progimnazijos mokiniai svečiui pateikė klausimų apie šiukšlių rūšiavimą, atsinaujinančius elektros energijos šaltinius, vėjo jėgaines, naujas galimybes rūšiuojant atliekas. Pamokos pabaigoje Mažeikių rajono meras Vidmantas Macevičius prisiminė savo mokyklą, linkėjo mokiniams aktyviai prisidėti prie naujų tvarių idėjų. Pamokos svečią sveikino ir už dalyvavimą dėkojo Kalnėnų progimnazijos direktorė Regina Arbatauskienė.
„Kuo daugiau mes pažįstame gamtos dėsnius, tuo labiau mums neįtikėtini jos stebuklai.“ Čarlsas Darvinas

2021-03-22 Viktorina ŽEMĖS PASLAPTYS. Jaunieji gamtininkai 1–8 klasėse

Į viktorinos klausimus atsakinėjo 1–8 klasių mokiniai, žaisdami sužinojo įdomių faktų apie gamtos paslaptis. Viktorina skirta Žemės dienai paminėti. Kahoot viktorinos autoriai Jaunųjų gamtininkų būrelio vaikai.

2021-03-23 Rūdijimas. Gamta ir žmogus, 6a ir 6b klasėse

Šis bandymas padėjo mokiniams suprasti, kad metalas rūdija tada, kai aplinkoje yra oro (deguonies) ir vandens. Vaikai mokėsi apibūdinti rūdijimą, kaip geležies cheminį kitimą.

2021-03-31 Respublikinė gamtos mokslų konferencija „Stebiu. Kuriu. Analizuoju“

Respublikinė gamtos mokslų konferencija „Stebiu. Kuriu. Analizuoju“
Kovo 31 d. trys Kalnėnų progimnazijos mokiniai dalyvavo respublikinėje tiriamojoje – praktinėje gamtos mokslų konferencijoje „STEBIU. KURIU. ANALIZUOJU“, kurią nuotoliniu būdu organizavo Panevėžio Juozo Miltinio gimnazija.
8c klasės mokinės Aiva Momgaudytė ir Deimantė Stripeikaitė pristatė tiriamąjį – praktinį darbą „Guminukų pokyčiai, juos veikiant skirtingais tirpalais” (mokines ruošė chemijos mokytoja Snieguolė Vitkevičienė).
7c klasės mokinys Rokas Juodpusis pristatė fizikos tiriamąjį – praktinį darbą „Molekulių traukos jėgų vandens tirpalų paviršiuje palyginimas“ (mokinį ruošė fizikos mokytoja Ilona Stripeikytė).
Konferencijoje dalyvavo 39 Lietuvos mokyklos, pristatyti 72 tiriamieji darbai. Darbas vyko grupėse, mokiniai pristatė savo atliktus darbus, išklausė 15 patyriminės STEAM veiklos pranešimų, pasidalijo eksperimentinio darbo patirtimi.

2021-04-02 Penktokų eksperimentas „Pripūsk balioną be oro“

Penktokai, aiškindamiesi medžiagų būsenas gamtos ir žmogaus pamokose, diskutavo, kokiais būdais įmanoma pripūsti balioną. Mokiniai siūlė patį paprasčiausią būdą – kad balionas išsipūstų, reikia jį pripildyti oru pučiant burna. Jį išbandę rezultatą pasiekė ne visi, kai kuriems balionas susprogo.
Remiantis video pamokėlės STEAMuko eksperimentai medžiaga, mokiniai sužinojo apie dar vieną baliono pripūtimo būdą. Patys atliko eksperimentą: pripildė butelį maistinio acto, o balioną – valgomosios sodos. Tuomet balioną užmovė ant butelio ir stebėjo, kas vyko. Valgomajai sodai subyrėjus į butelį su actu įvyko cheminė reakcija, kurios metu išsiskyrusios anglies dioksido dujos išpūtė balioną.
Eksperimentas pavyko ir suteikė daug emocijų. Penktokai sužinojo, jog balioną galima pripildyti ne tik oru, bet ir dujomis.
Mokytoja Snieguolė

2021-03-22 Kovo 22-oji – Pasaulinė vandens diena

Kovo 22-oji – Pasaulinė vandens diena
Žemėje vanduo yra judėjimo simbolis: jis amžinai teka, nesustodamas ir nepavargdamas. Minėdami Pasaulinę vandens dieną 5, 6 ir 8 klasių mokiniai chemijos bei gamtos ir žmogaus pamokose diskutavo, kam žmogui reikalingas vanduo, rinko įdomius faktus apie vandenį, nagrinėjo vandens telkinių teršimą ir apsaugą, atliko eksperimentus su vandeniu „Minitornadas stiklainyje“, „Tornadas butelyje“ ir stebėjo, kaip besisukančio vandens centre susidaro sūkurys, kuris driekiasi stipria srove žemyn, sudarydamas piltuvėlį.

Ką tai reiškia H2O? Ogi tai tiesiog vanduo.
Reikalingas jis labai, myli jį visi vaikai.
Juk pliuškentis taip smagu, dar malšinti troškuliui.
Gamtai irgi reik vandens, juk ir medis negyvens.
Nei gėlė, nei pomidoras, nei žmogus ir netgi voras.
Martynas, 5d
Chemijos mokytoja Snieguolė

2021-03-25 Masės centro radimas. Fizika, 8 klasėse

2021-03-25 aštuntokai per fizikos pamokas nagrinėjo masės (sunkio) centro sąvoką, stebėjo pavyzdžius, kaip jį galima rasti. Po to patys ieškojo netaisyklingos formos figūros masės centro. Radę jį, praktiškai tyrė pusiausvyrą, aiškinosi, kur turi būti masės centras, kad kūnas išlaikytų pusiausvyrą.

101 lankytojai aplankė iš viso 1 lankytojai aplankė šiandien