Erasmus+KA2 „European Design – Europia 2020″

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

Kelionė į Austriją

Kalnėnų pagrindinė mokykla pradėjo vykdyti naują ERASMUS+ tarptautinį projektą – EUROPEAN DESIGN. EUROPIA 2020. Pirmas tarptautinis partnerių susitikimas vyko, viename iš didžiausių Austrijos miestų – Zalcburge. Susitikime dalyvavo partneriai iš Austrijos, Belgijos, Bulgarijos, Lietuvos, Lenkijos, Portugalijos, Slovėnijos. Buvo susitarta dėl projekto dalyvių pareigų, paskirstyti įsipareigojimai, patikslintos projekte numatytos veiklos, terminai, priemonės, mokymosi išvykų datos ir privalomi pasiruošimai.

Kelionė į Lenkiją

Kovo 19- 23 dienomis Lenkijoje, Blonie mieste, įvyko pirmasis susitikimas su tarptautinio projekto Erasmus+KA2 „Europos dizainas-Europia 2020“ partneriais. Mūsų mokyklos  Erasmus projekto grupė  lankėsi Šv. M.M. Kolbego vardo 2-ojoje gimnazijoje ir išsamiau susipažino su projekto planuojamomis veiklomis bei pristatė jau namuose paruoštas užduotis. Nuspręsta, kad projekte dalyvausiantys mokiniai studijuos Europos dizainą mokykloje ir dalyvaus tarptautinėse mainų programose (Lenkijoje, Belgijoje, Bulgarijoje, Portugalijoje, Austrijoje). Visų veiklų pabaigoje  kartu su kitų šalių partneriais pagamins didžiulį panoraminį 360⁰ vaizdo paveikslą (20 metrų ilgio, 2 metrų aukščio), kuriame atsispindės pagrindinės Europos miestų, etikečių, grafinio dizaino, architektūros ir kt.  charakteristikos.
Susitikusios Lenkijoje projekte dalyvaujančios šalys pristatė apie savo šalį ir mokyklą parengtą medžiagą  ir  sukurtus logotipus. Dalyviai aplankė šalies sostinę Varšuvą, žymiausias jos vietas ir karo muziejų, turėjo galimybę išbandyti siūlomas veiklas ir dalyvauti keliose kūrybinėse dirbtuvėse: „Ateities Europos miesto infrastruktūros planavimas“, „Keramikos dirbtuvė – ateities Europos miesto vaizdai“.
Grįžome pasisėmę naujų idėjų ir įgiję naujos patirties, kurią perduosime kitiems projekte norintiems dalyvauti mokiniams.
Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Olga Pileckienė, dailės mokytoja Raminta Lupeikienė ir 6d klasės mokinė Vytautė Kaminskaitė.

Kelionė į Belgiją

Mokinių įspūdžiai iš kelionės

Vaiva

Mano kelionė į Belgiją

Turėjau galimybę dalyvauti Erasmus+KA2 projekte „Europos dizainas-Europija 2020“. Šis projektas kuria inovatyvų Europos ateities miestą su atskira valiuta, įstatymais, politika ir religija.

Aš taip pat dalyvavau miesto kūrimo konkurse mūsų mokykloje, tad su bendraklase važiavau į Belgiją, kur taip pat dalindamiesi idėjomis kūrėme miesto projektą.

Mol mieste esančioje mokykloje aptarėme svarbius aspektus ir piešėme namus. Taip pat dalyvavome pamokoje apie „Novu“ – modernų meną. Vėliau Briuselyje gidas mums parodė dar išlikusių „Novu“ pastatų. Be Briuselio dar lankėmės Gente. Man ypač patiko šio miesto senamiestis – ten plyti beveik vien tik senovinio stiliaus plytiniai namukai, kurie priverčia jaustis taip, tarsi būtum atsidūręs viduramžių mieste.

Mokykla organizavo ir kitus įdomius užsiėmimus. Pati mokykla yra tikra milžinė! Ją sudaro kokie šeši ar daugiau pastatų, ji turi 5 direktorius ir 1 generalinį, taip pat 5 sporto sales, mat tai yra sporto mokykla. Joje yra  gimnastikos salė, baseinas, o kai kurie vaikai per savaitę turi net 13 fizinio aktyvumo valandų!

Kelionės metu pagilinau savo žinias politikos, architektūros, dizaino ir meno srityse. Taip pat įgavau drąsos kalbėti užsienio kalbomis nesibaimindama, kad galiu suklysti ar pasakyti nesąmonę. Projekto metu pasisėmiau ekologinių problemų sprendimo žinių ir suformavau savo nuomonę. Dabar galiu laisvai diskutuoti įvairiomis temomis tiek anglų, tiek lietuvių kalbomis.

Luka

Mano patirtis Erasmus+ projekte

Gegužės 13 dieną išvažiavau į Belgijos miestą Molą pagal Erasmus+ projektą. Ten susipažinau su savo priimančiąja šeima, kurioje turėjau būti savaitę. Šeima buvo labai draugiška ir priimanti. Joje buvo šeši nariai: tėvai, du sūnūs ir dvi dukterys. Namų atmosfera buvo labai gyvybinga ir linksma.

Kitą dieną po atvykimo apsilankėme mokykloje  „Rosenberg“ ir susipažinome su kitais mainos programos studentais. Visi buvo vyresni už mumis, bet labai draugiški. Būdama Belgijoje aplankiau Briuselį, Gentą, Stamo ir Adamo muziejus.

Žinoma, pagrindinė buvimo Belgijoje priežastis buvo ta, kad mums reikėjo pabaigti tobulo miesto projektą, kuris jau buvo pradėtas projektuoti. Visi turėjome pagalvoti apie miesto edukacinę sistemą, politiką, pastatus ir pramonę. Pagrindinis tikslas buvo sukurti taikų ir aplinkai draugišką miestą, kuris būtų be skurdo. Mes tarėmės, koks turėtų būti mūsų miestas. Mes netgi padarėme 3D kompiuterinius kambarių modelius – pagaminome juos medinėse dėžutėse iš skirtingų medžiagų, susipažinome su moderniuoju menu ir projektavome pastatus.

Atrodo, kad buvo daug darbo, bet viskas ėjosi sklandžiai, ramiai ir visi dirbo atsipalaidavę. Buvo labai šaunu dalyvauti projekte ir įgyti naujos patirties. Išmokau bendradarbiauti su žmonėmis iš kitų šalių ir daryti projektus didelėse grupėse. Ši patirtis mane taip pat padrąsino nebijoti kalbėtis su kitais ne gimtąja kalba. Aš labai laiminga, kad buvau šio Erasmus+ projekto dalis.