Erasmus+KA2 projektas Etwinet

„English Teaching with Innovative Web Tools“

Europos Sąjungos vykdomų projektų veikla yra finansuojama  Europos Sajungos ERASMUS+ programos

„English Teaching with Innovative Web Tools“ internetinis puslapis

Kalnėnų pagrindinė mokykla nuo šių mokslo metų dalyvauja tarptautiniame projekte „Inovatyvių mokymo (-si) priemonių taikymas mokant anglų kalbos“, kurį inicijavo mokytoja Olga Pileckienė.

Kalnėnų pagrindinė mokykla nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. pradėjo vykdyti  tarptautinį partnerysčių projektą „Inovatyvių mokymo(-si) priemonių  taikymas mokant anglų kalbos”, kuris yra finansuojamas Europos Sąjungos programos „Erasmus +KA2.”

Šio projekto partneriai: technikos vidurinė mokykla “Trajan Vuia” (Targu Jiu, Rumunija), Kandavos vidurinė mokykla (Latvija), Giuseppe Mazzini vidurinė mokykla (Marsala, Italija) ir ypatingai gabių mokinių ugdymo mokykla (Afyonkarahisar, Turkija).Visa projekto veikla yra finansuojama  Europos Komisijos „Erasmus+“ programos.

Projektas vyks  2016 – 2018 m.

Projekto tikslas –  anglų kalbos ir IKT integracija į mokomuosius dalykus.

Projekto dalyviai susipažins su bendraamžiais  užsienio valstybėse,  bendraudami ir bendradarbiaudami gilins anglų kalbos  ir IKT žinias, domėsis mokyklų mokinių veiklomis ir edukacinėmis programomis. Projekto esmė –  IKT ir inovatyvių metodų ugdymo procese XXI a. taikymo reikšmė asmenybės ugdyme.

Šis projektas yra finansuojamas Europos Komisijos. Šiame dokumente nėra pateikiama Europos Komisijos nuomonė. Jis atspindi tik autoriaus požiūrį. Europos Komisija nėra atsakinga už jame pateiktą informaciją ir jos panaudojimą.


Filmukas, sukurtas pagal ERASMUS projektą „Viltis Europai“


Projekto veiklos

2018-04-23 Tarptautinis projektas ERASMUS+KA2. Pirmoji diena

Tarptautinis projektas ERASMUS+KA2 "Inovatyvių mokymo(-si) priemonių taikymas mokant anglų kalbos"

    2018-04-22, sekmadienį, Mažeikių Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje buvo pašventintas kryžius, kurį Kalnėnų pagrindinės mokyklos bendruomenė ir projekto ERASMUS+K2 dalyviai iš Italijos, Rumunijos, Latvijos ir Turkijos pastatys itin sakralioje vietoje – Kryžių kalne. Medinį kryžių, puoštą tradiciniais tautiniais simboliais, padarė technologijų mokytojas Kęstutis Mackevičius. Mišias aukojo Kalnėnų pagrindinės mokyklos kapelionas kunigas Klemensas Jaraminas,  jose dalyvavo šios mokyklos direktorė Regina Arbatauskienė, mokiniai, jų tėvai, mokytojai, darbuotojai, taip pat projekto dalyviai iš katalikiškosios Italijos (Sicilijos).
Balandžio 23 dieną Mažeikių Kalnėnų pagrindinė mokykla sulaukė tarptautinio projekto Erasmus+K2 „Inovatyvių mokymo(si) priemonių taikymas mokant anglų kalbos“ partnerių iš Rumunijos, Italijos, Turkijos ir Latvijos.
Svečius aktų salėje  pasitiko ir papuošė  savo pintomis lietuviškomis apyrankėmis 4a klasės mokiniai (mokytoja V. Daugėnienė).
Renginio vedėjai kreipėsi į susirinkusiuosius anglų kalba, trumpai pristatė Lietuvą, Mažeikius ir, žinoma, pačią geriausią – Kalnėnų pagrindinę mokyklą. Mokyklos direktorė Regina Arbatauskienė pasidžiaugė, kad projektas tęsiasi jau dvejus metus.
Direktorė linkėjo praleisti laiką bendradarbiaujant, patirti gerų įspūdžių, susipažinti su lietuvių tautos kultūra, tradicijomis.
Mažeikių rajono savivaldybės administracijos   Švietimo skyriaus vedėjas Apolinaras Stonkus  kalbėjo apie tai, kad Mažeikiuose visada malonu matyti svečius, kad projektai suartina ne tik valstybes, bet ir vaikus. Dalyvavimas projekte kiekvienam suteiks naujų įspūdžių, vaikai geriau pažins vieni kitus. Pasauliui dabar reikia draugystės, bendradarbiavimo ir šis projektas – puiki proga geriau gyventi Žemėje.
LR Seimo nario K. Bartkevičiaus padėjėja-sekretorė Virginija Steponavičienė perdavė Seimo nario sveikinimą ir nuoširdžiausius linkėjimus.
Mažeikių Kalnėnų pagrindinės mokyklos kapelionas  kunigas Klemensas Jaraminas priminė, kad Lietuva neseniai šventė Nepriklausomybės 100-metį ir tuo džiaugsmu dalinosi su visais. Didžiausias visų noras – atverti duris svečiams ir parodyti tai, ką geriausio turime. Į italų delegaciją kunigas kreipėsi gimtąja svečių kalba, tuo visus sužavėdamas.
Svečiai  klausėsi nuotaikingų lietuviškų dainų, scenoje sukosi ir maži, ir dideli šokėjai.
Visą savaitę projekto dalyviai bus užimti įvairiose veiklose, pasidalins gerąja patirtimi,  keliaus po Lietuvą.

2018-04-11 Scratch dirbtuvės

Balandžio 9-11 d. Mažeikių Kalnėnų pagrindinėje mokykloje, 308 kabinete vyko Scratch dirbtuvės 5 klasių mokiniams. IT dirbtuvėse mokiniai susipažino su Scratch programavimo aplinka,  fono keitimu, veikėjų kūrimu bei scenarijų rašymu. Kūrė Scratch scenarijus, pristatė savo sukurtus projektus „Paskaičiuokime“ Scratch projektas „Sudėtis“, išbandė kitų mokinių sukurtus žaidimus Scratch žaidimas „Catch“. Scratch dirbtuvės buvo viena iš tarptautinio projekto ERASMUS +K2 veiklų.

2018-03-13 Verslumo projektas

Jaukiai nuoširdi, svajoti ir siekti svajones įgyvendinti įkvepianti popietė šiandien, kovo 13 d., vyko Kalnėnų pagrindinėje mokykloje. Tai Erasmus+ K2 projekto veiklų pristatymas,  skirtas moksleivių verslumui ugdyti. Kalnėnų pagrindinės mokyklos direktorė Regina Arbatauskienė subtiliai ir dalykiškai palaikė mokinius, skatino juos naujoms paieškoms ir atradimams. Apie projekto vykdymą kalbėjo mokytoja Olga Pileckienė. Mokytojų  Ramintos Lupeikienės ir Dianos Baranovienės paruošti moksleiviai skaitė puikius pranešimus apie garsius Lietuvos menininkus, šalies ekonominę padėtį.

    Labiausiai moksleivius sužavėjo ,,Luminor“ banko Mažeikių skyriaus vadovės Diliaros Zarifovos, „Mrs. R kūrybos namų“ įkūrėjos Raimondos Sakalauskės, picerijos ,,Bella Napoli“ savininkų Alvidos Jurkutės ir Nunziato Alosi pasidalinimas savo sėkmės istorijomis. Svečius kalbino būrelio ,,Jaunųjų žurnalistų dirbtuvės“  narės Dominyka Maneikytė ir Liucija Agnietė Nagytė. Renginį vedė mokyklos mokinių prezidentas Armandas  Peldis. Išsamiai apie renginį bus pasakojama laidoje „Diagnozė: ateitis“.

 

2018-03-14 Pradinių klasių projektai

2018 m. kovo 14 d. pradinių klasių mokiniai pristatė projektus apie Lietuvą garsinančius žmones. Mokiniai atidžiai klausėsi pristatymų apie poetus ir rašytojus: Ramutę Skučaitę, Antaną Vienažindį, Praną Mašiotą, Vytautą Tamulaitį, Kęstutį Kasparavičių, Vytautą V. Landsbergį, Anzelmą Matutį. Įdomiai mokiniai pasakojo apie dailininkus Alfonsą Dargį, Antaną Žmuidzinavičių, dailininką ir kompozitorių Mikalojų Konstantiną Čiurlionį. Patiko mokiniams pristatymai apie kompozitorius Vytautą Klovą, Ramintą Šerkšnytę, Giedrių Kuprevičių. Renginys buvo viena iš tarptautinio projekto ERASMUS +K2 veiklų. 

2017-02-07 Erasmus+

Europos Sąjungos vykdomų projektų veikla yra finansuojama  Europos Sajungos ERASMUS+ programos
 
    Kalnėnų pagrindinė mokykla nuo šių mokslo metų dalyvauja tarptautiniame projekte „Inovatyvių mokymo (-si) priemonių taikymas mokant anglų kalbos“, kurį inicijavo mokytoja Olga Pileckienė.
    Vasario 7 dieną mokyklos aktų salėje 7-8 klasių mokiniai pristatė projektus apie nykstančias Lietuvos gyvūnų rūšis ir Mažeikių rajono ekologines problemas. Jie ne tik nagrinėjo šių problemų priežastis, bet ir pasiūlė būdus, kaip jas spręsti. Projektus mokiniai atliko per biologijos, anglų kalbos ir informacinių technologijų pamokas, jiems padėjo mokytojos Olga Pileckienė, Danutė Prokopčukienė ir Jūratė Fridrikienė.
    Į pirmąją kelionę – į Rumuniją – vyks 7c klasės mokinės: Dija Butkevičiūtė, Skaistė Noreikaitė, Kamilė Šteinbrecher. Mergaitės pristatė jų padarytą kalendorių apie 12 nykstančių Lietuvos gyvūnų rūšių, kurį vešis į Rumuniją ir padovanos kitiems projekto dalyviams.
    Renginyje dalyvavęs Aplinkos apsaugos, asmens ir visuomenės sveikatos skyriaus vedėjas Zigmantas Kristutis dėkojo mokiniams ir mokytojams už aktualių problemų nagrinėjimą ir įdomius pristatymus.


Projekto dalyvių vizitas Lietuvoje



 Išvyka į Turkiją


Apie išvyką į Rumuniją

Balandžio vidurį mes vykome į Rumuniją.  Pagal projekto programą  papasakojome apie  savo mokyklą, Mažeikius. Mes paruošėme prezi pristatymą ir parodėme filmą apie Lietuvą. Partnerių atstovams padovanojome kalendorius apie nykstančias Lietuvos gyvūnų rūšis. Šį kalendorių mes pagaminome patys. Prieš išvyką mes išmokome naudotis canva.com., o TurguJiu mokykloje dirbome komandomis ir išmokėme savo partnerius naudotis šia programa. Naudodami canva.com kartu mes pagaminome elektroninius plakatus. Išvyka buvo linksma, įdomi ir naudinga.

Kamilė

Daug kas galvoja, kad kai dalyvauji mainų programoje, tau nieko nereikia daryti. Bet iš tikrųjų reikia daug ruoštis ir atlikti projektus. Mes turėjome padaryti kalendorių apie nykstančius gyvūnus. Tai buvo ilgas, bet linksmas projektas. Reikėjo išmokti pristatyti savo mokyklą ir šalį.   Buvo labai linksma ir šilta diena. Paskutinę dieną mes praleidome mokykloje. Ten dirbome su kompiuteriais, darėmė projektus apie šiukšlių žalą gamtai, piešėme ant stiklo.

    Aš džiaugiuosi, kad dalyvavau tokiame projekte, kuris padėjo pažinti kitas šalis ir jų kultūrą, tobulinti anglų kalbą ir suprasti ekologines pasaulio problemas.

 Skaistė

    Antrą dieną  po atvykimo į Rumuniją mes apsilankėme pas TarguJiu miesto merą ir gavome dovanų. Vėliau pasiskirstę komandomis pagal lapą, kuriame buvo nurodyti objektai, turėjome juos rasti, o radę – prie jų  nusifotografuoti. Buvo  smagu ieškoti, nes kol ieškojome, pamatėme miesto centrą, skulptūras,  lankėmės parke. Po pristatymų grįžę  į klasę, susėdę ratu užduodavome vieni kitiems įvairius klausimus anglų kalba. O pabaigoje buvo surengta diskusija apie ekologinės problemas. Piešėme ant molinių puodynių naudodami tradicinius savo šalies raštus. Kitą dieną buvo surengtos ekskursijos. Lankėmės dviejose pilyse, kurios buvo kalnuose ir bizonų rezervate.Man labai patiko dirbti komandoje ir sukurti vaizdingą eko-plakatą. Po to per canva.com programą kūrėme plakatus ekologine tema. Baigę šį darbą, piešėme ir spalvinome ant stiklų. Visi buvo labai kūrybiški,  tad džiaugėmės gražia mūsų darbų paroda. Tokia buvo kelionė į Rumuniją. Norėčiau po kiek laiko vėl ją pakartoti. Per tą kelionę  patyriau nuostabių akimirkų, o svarbiausia, mokiausi bendrauti su naujais žmonėmis ir save pristatyti.“

 Dija

    Pirma diena Rumunijoje buvo tikrai įdomi, nes turėjau galimybę susipažinti su daug naujų žmonių ir su jais bendrauti. Iš pradžių labai jaudinausi kalbėdama angliškai, bet pagalvojau, kad su šiais žmonėmis niekada nebesusitiksiu, ir taip nuvijau baimę. Targu Jiu mokykla tikrai maža, palyginus su mūsų Mažeikių Kalnėnų pagrindine mokykla, bet ji gana patogi. Mes pristatėme savo šalis, pavaišinome tradiciniu maistu bei išdalinome lankstinukus. Kitą dieną mes aplankėme nuostabią pilį, vadinamą „Corvinesti“, ir tvirtovę, esančią ant aukšto kalno, nuo kurio matosi nuostabus vaizdas. Taip pat valgėme skanius tradicinius rumunų patiekalus, nukeliavome pamatyti gyvūnų, kurie yra ant išnykimo ribos.

    Ši kelionė buvo tikrai įdomi, nes turėjau galimybę susipažinti su kitų tautybių žmonėmis, su jais įdomiai praleidau laiką. Patariu nugalėti savo baimes ir esant galimybei vykti į tokias keliones.

 

 

 


 

Išvyka į Italiją

Išvyka į Sicilijos miestą Marsala Italijoje prasidėjo gegužės 14 dieną ir tęsėsi visą savaitę. Italija pasitiko mus spindinčia saule ir šilta draugiška atmosfera tiek mokykloje, tiek ir italų šeimose. Kiekvieną dieną mūsų laukė įdomios veiklos, linksmas bendravimas, ekskursijos ir maudymasis Viduržemio jūroje. Mes išmokome kodavimo žingsnius ir sukūrėme savo žaidimą naudodami Scratch programėlę, įrašėme italų sukurtą projekto ETWINET dainą „We wish we could fly“. Įgijome naujų draugų ir parvežėme namų darbų užduotis po mūsų važiuosiančiai komandai. Linkime sėkmės besiruošiant kitai kelionei į Latviją.

Austėja

Kelionė į  Siciliją

   Dalyvaudami projekte „Anglų kalbos mokymas naudojant inovatyvias interneto priemones (TWINET)” vykome į Siciliją. Ten mes apsigyvenome šeimose, ėjome į mokyklą, važiavome į ekskursijas. Man labai patiko ekskursija kalnuose ir kodavimo pamoka. Per kodavimo pamoką mes kūrėme žaidimą ir jį žaidėme. Ekskursijoje kalnuose gidė mus vedžiojo gatvelėmis, kuriose buvo keli gyvenamieji namai, kavinukės ir parduotuvės. Buvo labai keista, kad net kalnuose gyvena žmonės ir yra kažkas parduodama.

   Beveik kiekvieną vakarą su savo italų šeima važiuodavau į miesto centrą. Paragavau tradicinio itališko maisto, išmokau keletą itališkų žodžių. Man labai patiko vietinė kultūra. Visi draugiški,sveikinasi vieni su kitais.

   Manau, kad ši išvyka ugdė mūsų mokėjimą bendrauti su svetimais žmonėmis, kalbėti su jais kita, ne gimtąja kalba.

Kristupas

    Susitikau berniuką, pas kurį gyvenau, jo vardas yra Gabriele. Be jo šeimoje yra brolis, sesuo, mama ir tėtis. Anglų kalbą mokėjo tik šeimos vaikai. Per kelias dienas išmokau bendrauti su kitos šalies – Italijos – žmonėmis.                                                                                                     

   Paskutines dvi dienas mes ėjome prie jūros. Vanduo buvo skaidrus ir šaltas, bet jautėsi lyg būtų šiltas. Taip pat mokėmės mokykloje. Mums vyko informacinių technologijų ir muzikos pamokos. Per informacines technologijas išmokome koduoti, o per muzikos pamoką grojome su skrabalais. Man labai patiko Italijoje.

Irma

    Sveiki, mano vardas yra Irma. Aš džiaugiuosi jog laimėjau šį projektą ir keliavau į Italiją. Aš susipažinau su italais, Sužinojau apie jų kultūrą. Italai yra labai svetingi.

    Mes vaikščiojome po mažas gatveles, keliavome į kalnus. Buvome mažame miestelyje ant kalno. Taip pat mes dalyvavome italų pamokose. Jų mokymas labai skiriasi nuo mūsų: mokytojas yra susikoncentravęs tik į vieną mokinį, o kiti tiesiog sėdi, kalbasi vienas su kitu. Kiekvienam siūlau dalyvauti šiame projekte, jei tik turi galimybę.

 

 

 

 


Išvyka į Latviją

Austėja 

Rugsėjo 25-29 dienomis buvau išvykusi į Latviją, o tiksliau į Kandavos Karlo Milenbaho vidurinę mokyklą. Vyko ETWINET programos mokinių mainai. Visą savaitę visada ką nors veikdavome, bet svarbiausia visada kalbėdavome anglų kalba.

          Rugsėjo 25 dieną jau nuo pat ryto buvome mokykloje ir dalyvavome pamokose. Mokykloje svečius, mokiniai sutiko labai maloniai. Ten mums Karlo Milenbaho mokyklos mokiniai paruošė koncertą, kuriame netrūko latviškai atliekamų dainų ir šokių. Jau iškart atvykusi pajaučiau, kad bus labai įdomi ir gera savaitė.

          Po koncerto, latviai mokiniai, mums aprodė visą mokyklą, keletą svarbiausių kabinetų ir stadioną. Man mokykla labai patiko. Visą laiką kol vaikščiojome, lyginau abi mokyklas: mūsų lietuvių ir latvių mokyklą. Iš tiesų, daug skirtumų nepastebėjau.

          Kita mūsų užduotis buvo veikla dirbtuvėse. Mums tą dien buvo paskirtas programavimas, o tiksliau robotų statymas. Robotus reikėjo sustatyti iš „Lego” detalių. Tokius robotus stačiau ne pirmą kartą, todėl didelių sunkumų neturėjau. Visa veikla dirbtuvėse buvo labai įdomi ir įtraukianti. Šiose dirbtuvėse tikrai išmokau bendravimo ir bendradarbiavimo su kitais mokiniais. Mano nuomone, tai yra labai svarbios vertybės, kurios gyvenime man tikrai pravers.

          Po dirbtuvių, ėjome pasivaikščioti po Kandavos miestelį, ir po to grįžome namo. Na, tiksliau grįžome namo, pas latvių šeimas. Aš gyvenime tokiame projekte dar nebuvau dalyvavusi, todėl šiek tiek jaudinausi, nes nežinojau, kaip man seksis gyventi kitos tautybės ir šalies šeimoje. Tačiau visas jaudulys nuslūgo, kai pamačiau, kokia draugiška, priimanti ir šilta yra šeima. Aš gyvenau atskirame kambaryje, todėl turėjau galimybę pailsėti nuo visų dienos sunkumų. Aišku, šeimoje kalbėjomės anglų kalba.

          Visą likusią savaitę, mums veiklos tikrai netrūko. Mokykloje kiekvieną dieną vyko skirtinga veikla dirbtuvėse. Pavyzdžiui, antradienį mus mokino kaip reikia gaminti skanias bandeles su mėsa. Taip  pat mums netrūko ekskursijų. Važiavome į Latvijos sostinę Rygą, Ventspilį ir į Tervetę. Bevažiuodama autobusu, turėjau galimybę susipažinti ir pabendrauti su kitais mokiniais. Susipažinau su latviais ir italais. Tarpusavyje lyginome latvių, lietuvių ir italų kalbų skirtumus.

          Šis projektas yra galimybė išmokti to ko gyvenime tikrai reikės. Per visą šią savaitę, reikėjo bendrauti su žmonėmis iš kitų šalių. Taigi išmokau bendrauti ir nebijoti klausti klausimų, jei kas nors yra neaišku. Jau kaip ir anksčiau minėjau išmokau bendradarbiavimo. Tai taip pat yra svarbu, nes ateityje, kai dirbsiu savo darbą, man reikės bendrauti ir dirbti kartu su savo kolegomis. Labai smagu, kad šio projekto metu susiradau naujų draugų su kuriais bendrauju iki šiol.

Smiltė 

Mainų programa 2017 metų rudenį aš dalyvavau mainų programos ERASMUS+KA2 proejkte ETWINET ir keliavau į Latvija. Šiame projekte dalyvauja 5 šalys: Italija, Romunija, Lietuva, Latvija ir Turkija. Šiame projekte keli mokiniai iš kiekvienos dalyvaujančios šalies keliauja į vieną šalį drauge ir joje gyvena vieną savaitę. Tai buvo labai smagi bet taip pat ir šiek tiek baisi patirtis. Buvo baisu dėl to, kad tai buvo pirmas kartas kai keliavau be tėvų. Vakare prieš išvykstant į Latviją aš labai jaudinausi. Kai atvykau mane pasitiko mergaite su kuria gyvenau. Pirmąjį vakarą ji man aprodė Kandavos miestą, man jis labai patiko. Savaitės bėgyje mes aplankėme keletą miestų ir vienas iš jų-Ventspilis. Man jis labai patiko, nes aš niekada ten nebuvau ir jis buvo labai įdomus. Mes taip pat darėme daug veiklos Kandavos mokykloje. Mes gaminome tradicinius valgius, padarėme robotą kuris galėjo judeti, važiuoti ir daug kito. Mes taip pat pagaminome savo šalį ant specialaus paviršio kaip ji atrodytų jei būtų visiškai švari ir labai apteršta. Būnant ten mes turėjome šansą pakalbėti su žmonėmis iš skirtingų šalių. Kai buvo laikas grįžti namo aš šiek tiek nuliūdau bet ir apsidžiaugiau, nes buvau pasiilgusi savo namų. Manau, kad šis projektas padeda daugumui įveikti savo baimes ar sutikti naujų žmonių ir sužinoti apie kitas šalis. Būnant šiame projekte aš susipažinau su naujais žmonėmis, įveikiau savo baimes ir pamačiau naujų dalykų aš džiaugiuosi, kad aš galėjau būti dalis šio projekto.

Kristupas 

 Aš išmokau iš Erasmus+KA2 Kaip programuoti robotą. Išmokau geriau kalbėti angliškai. Susipažinau su naujais žmonėmis ir keliavau aplink Latviją. Kūrėme ekologinę šalį iš 3D spausdintuvo padarytų figūrų.

 


3928 lankytojai aplankė iš viso 2 lankytojai aplankė šiandien