Mažeikių Kalnėnų progimnazija

Comenius projektas

Comenius yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, o šią programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

European Shared Treasure>

Tarptautinio Comenius projekto svetainę rasite čia>



Šis straipsnis atspindi autoriaus požiūrį, ir Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Mažeikių Kalnėnų pagrindinė mokykla modernizuojama pagal paskutinius ES reikalavimus, o brandus mokytojų kolektyvas sukaupė turtingą pedagoginę patirtį, todėl aš, šios mokyklos direktorė, dažnai raginu pedagogus ieškoti ryšių su partneriais iš Europos. Anglų kalbos mokytoja metodininkė O.Pileckienė pasisiūlė parašyti daugiašalių mokyklų partnerystės projektą ir mes aptarėme šio projekto pagrindines kryptis. Neseniai mus pasiekė džiugi žinia, kad mūsų mokykla laimėjo finansavimą iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas  Comenius daugiašalių mokyklų partnerysčių projektui „Naujos technologijos padeda arčiau pažinti savo kaimynus Europoje“.

Šis projektas jungia penkias šalis: Rumuniją, Italiją, Lenkiją,  Turkiją ir Lietuvą. Mokytojai ir mokiniai iš  Milano kino mokyklos Italijoje,  Iasi informacinių technologijų licėjaus Rumunijoje, Varšuvos gimnazijos, Antalijos pedagoginės mokyklos Turkijoje, Santarem‘o politechnikos instituto ir mūsų Kalnėnų pagrindinė mokykla susijungs į vieną komandą ir kurs videofilmus apie savo šalis, miestus, mokyklas ir kultūras. Su kino gamybos paslaptimis visus dalyvius supažindins Milano profesionali kino mokykla. Projekto tikslas yra kuo geriau pažinti Europos kultūrinio gyvenimo įvairovę ir kiekvienos šalies – projekto dalyvės – ypatumus, atrasti visą žmoniją jungiančias vertybes bei suvokti mūsų lietuviškos kultūros ypatumus ir tautinio paveldo reikšmę.

Projektas numato susitikimus Italijoje, Rumunijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Turkijoje, tad mokytojų ir mokinių laukia įspūdingos kelionės. Dvejus metus tęsis įdomi veikla: konkursai, ekskursijos, filmavimas bei tiesiog bendravimas. Jūs paklausite, kaip gi mes susikalbėsime. Viena iš projekto veiklos sričių yra pagaminti kišeninius žodynėlius ir prezi-dictionary (prezi-žodynėlis internete). Kiekviena šalis paruoš internetinius žodynėlius su garso įrašais ir vertimu į anglų kalbą. Tad projekto metu mes pasimokysime italų, portugalų, rumunų, lenkų bei turkų kalbos pagrindų, o svečius pamokysime savo gimtosios lietuvių kalbos. O kiek projektas suteiks galimybių panaudoti savo anglų kalbos žinias ir įtvirtinti praktinius įgūdžius!

Pirma kelionė į Italiją – jau šį rudenį, o pavasariop aplankysime Turkiją ir Lenkiją. Antrais projekto metais mūsų lauks naujieji draugai Rumunijoje ir Portugalijoje. Bet pirmieji svečių sulauksime mes: jau rugsėjį mūsų mokykloje viešės Danijos Bogense vidurinės mokyklos mokytojai ir direktorius. Jie pasidalins savo darbo patirtimi ir idėjomis. Atsiveria didžiulės galimybės pažinti save ir kitus, įgyti bendravimo patirties, tad tikimės, kad kūrybingi ir veiklūs mūsų mokyklos mokiniai ir mokytojai sugebės ta galimybe pasinaudoti. Man, kaip mokyklos vadovei, toks projektas atrodo labai naudingas, nes norime savo mokiniams padėti integruotis į greitai besikeičiantį pasaulį, suformuoti dabartiniam gyvenimui naudingus įgūdžius.

 

Kalnėnų pagrindinės mokyklos direktorės R.Arbatauskienės straipsnis
 („Žemaičių būdas“, 2012 m.)


Comenius projekto galimybės

Mūsų mokykloje vykdomas Comenius  projektas, kurio veikla prasidėjo praėjusių metų rugsėjį ir tęsiasi ligi šiol.

Visų partnerystės šalių komandos su  dideliu noru ir užsidegimu  pradėjo vykdyti savo projektinius uždavinius.

Pirmoji kelionė į Milaną 2012 m. lapkričio mėnesį  ilgam įsiminė aštuntokams J.Vertelytei, E.Laucevičiūtei, T. Bliūdžiui, T.Juciui  bei juos lydėjusioms pavaduotojai neformaliajam ugdymui R.Daugnorienei, mokytojai V.Riaukienei ir projekto koordinatorei  O.Pileckienei. Moksleiviai dalyvavo vienintelės Europoje  Milano Kino mokyklos pamokose, išmoko redaguoti filmus, juos įgarsinti ir kitų kino meno paslapčių. Laisvalaikiu aplankė Milano katedrą, gėrėjosi  teatru ,,La Scala‘‘, Sforcų pilimi, aplankė senovinius rūmus Mantovos mieste. Šių rūmų  savininkų Gonzales šeimos  istorija įkvėpė  Šekspyrą sukurti   įžymią  tragediją „Romeo ir Džiuljeta“.

Didžiulį įspūdį paliko Leonardo da Vinčio  freska „Paskutinė  vakarienė“.  Šis menininkas, mąstytojas, išradėjas sukūrė  3D efektą nenaudodamas  jokių dabartinių technologijų,  o freskos  poveikis žmogaus vidiniam  pasauliui toks stiprus, kad žmogus  pradeda mąstyti apie gyvenimo esmę, būtį ir net permąsto vertybių  skalę.

2013m. balandžio mėnesį 7-ų klasių mokiniai S.Jokimčiūtė, A.Vindašiūtė, I.Petkevičiūtė, K.Girdžiūnas kartu su mokyklos direktore R.Arbatauskiene, pavaduotoja ugdymui A.Staigviliene, mokytoja J.Fridrikiene ir O.Pileckiene  vyko į Turkijos miestą Kumlucą.

Kumlucos pedagoginėje bendrojo lavinimo mokykloje moksleiviai tęsė kino pamokas ir išmoko kurti animacinius filmus. Mūsų mokyklos mokiniai pristatė pačių sukurtą filmuką apie Mažeikius. Viename iš gražiausių miesto pastatų mums  buvo organizuotos  kino kūrimo pamokos, kurias vedė italų mokytojai. Mes išmokome „stop-motion“ technikos ir mūsų  komandos mokiniai  per pamokas  sukūrė trumpą bandomąjį  animacinį filmuką.

Turkijoje Kumluca yra vadinama pomidorų  sostine. Šiame miestelyje yra netgi restoranas „Pomidoras“.  Mes ten ragavome įvairius tradicinius patiekalus ir netgi saldainius iš pomidorų.

Mažeikiškius sužavėjo nuoširdus turkų bendravimas, svetingumas, nuostabi krašto gamta. Šeimininkai pasistengė parodyti mums  pačias gražiausias vietas Turkijoje.  Mes žavėjomės įspūdingų  kalnų  grožiu, šiltu žaliai  mėlynu  jūros  vandeniu. Mes aplankėme Finiki – apelsinų miestą, pasivaikščiojame Antalijos centre ir turkiškame turguje. Buvo švenčiama Vaikų diena, ir iš įvairių šalių suvažiavę šokių kolektyvai rodė savo meną Antalijos gatvėse.

Gegužės 8-9 dienomis Kalnėnų pagrindinėje mokykloje vyko Comenius projekto ir Europos dienos renginiai. Gegužės 8 mokyklos erdvėse buvo surengtos nuotraukų parodos:  I aukšte mokyklos bendruomenės nariai galėjo grožėtis mokinių ir mokytojų nuotraukomis iš kelionių po įvairias Europos šalis, II aukšte buvo demonstruojamos nuotraukos iš Italijos, III aukšte – iš Turkijos.

Gegužės 9 dieną  mokyklos aktų salėje mokiniai pasidalino įspūdžiais iš Italijos ir Turkijos anglų kalba. Žiūrovai buvo pakviesti pasimokyti italų ir turkų kalbos žodžių. Sunkiausiai sekėsi pakartoti turkų kalbos žodžius, kurie skamba gana  neįprastai. Renginys patiko ir mokiniams, ir mokytojams.

Gegužės 20- 25 dienomis 6-ų klasių mokiniai kartu su mokytojomis vyko į Varšuvą, tobulino anglų kalbos įgūdžius, be abejo, susirado naujų draugų bei patyrė neišdildomų įspūdžių, taip pat puikiai pasirodė tarptautiniame konkurse „Būk europiečiu“. Buvo organizuojamas  darbas grupėse. Kiekviena komanda buvo sudaryta iš skirtingų šalių atstovų.   Vaikai pagamino plakatus, kuriuose atsispindėjo pagrindinės mūsų projekto mintys ir veikla. Šeimininkų mokykloje mums buvo organizuota žaisminga  lenkų  kalbos  pamoka.  Per kelias dienas mes jau buvome įgudę  tarti kai kuriuos žodžius ir frazes. Pamoka padėjo įtvirtinti šias žinias.

Didžiulį įspūdį paliko ekskursija į Koperniko mokslo muziejų. Čia atsivėrė platus  mokslo pasaulis ir kiekvienas galėjo išbandyti gamtos dėsnius praktikoje, pažinti savo kūną ir kitus gamtos stebuklus. Ne mažiau įspūdingas buvo apsilankymas įžymaus lenkų  kompozitoriaus Šopeno muziejuje. Naujos technologijos praplėtė pažinimo galimybes ir čia galėjome ne tik išklausyti  įvairių kompozitoriaus kūrinių ir pasklaidyti elektronines knygas apie  Šopeno gyvenimą, bet ir  pagroti elektroniniu pianinu.

Rudenį mūsų mokiniai kartu su mokytojomis vyks į Rumuniją, o kitų mokslo  metų pabaigoje laukiame svečių  iš  keturių  partnerystės šalių: mūsų kaimynų lenkų, naujų draugų iš Turkijos, Italijos ir Rumunijos.

Comenius projektas – galimybė pažinti  kino meno paslaptis, įgyti praktinių filmavimo ir montavimo įgūdžių, ugdyti bendravimo, draugiškumo ir tolerancijos kompetencijas, išmokti paprastų rečiau dėstomų kalbų žodžių, tobulinti anglų kalbos vartojimo gebėjimus.

Kalnėnų pagrindinės mokyklos direktorės R.Arbatauskienės straipsnis
 („Žemaičių būdas“, 2013 m. birželis 21 d.)


11581 lankytojai aplankė iš viso 3 lankytojai aplankė šiandien